fredag 9 januari 2009

Dag 5

Imorse vaknade jag av att grannarna lekte världskrig (och dom skriker fortfarande) så det blev att gå upp lite tidigare än väntat (dom röker också en hel del och all rök hamnar i vårt kök genom ventilationen.. Har felanmält för typ en vecka sen men ingen har hört av sig än..). Blä.

Men då kan ju bara dagen bli bättre =)

Blev äggröra till frukost som jag precis ätet =) Inte lika mastig som förra gången utan 2 ägg, 50 gr smör (glömde fraichen märkte jag), och så ½ pkt bacon till det.

En frukost bestående av sisådär.. Energi kcal: 766,70 =D
Lätt att hålla kalorierna nere när bara frukosten nästan drar iväg till 800 ;-)
Skönt att man slipper det.


Luch och middag är redan bestämt på ett ungefär också.
Lunch blir ½ pkt bacon som jag ska riva goudaost på (blev liiite inspirerad av denna maträtt som jag bara MÅSTE bjuda någon på :-D Kolla in!).

Middag blir fläskkarré med en ostig broccoligratng (broccoli 3,1g/100 g, precis över min gräns som är på 3 så jag tar måttligt med broccoli, och öser på med ost.) och vitlökssmör.
Vattnas redan i munnen på mig!

Snart är det dags att tvätta, så det är bäst att jag samlar ihop min tvätt nu :)

Ha en trevlig morgon alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gratis besöksräknare