måndag 5 januari 2009

Första dagen då. =)

God morgon, god morgon!

Nu har jag lyckats masa mig upp ur sängen och väntar på att klockan ska bli 9 så jag kan cykla till ica och handla lite innan frukost..
Upptäckte att smöret var slut (oh no!), så måste handla innan jag kan äta. Smör är ju en av de viktigaste ingredienserna i äggröra =)

Tänkte även inhandla ett litet "basfettpaket" bestående av:

Smör (ej margarin!)
Majonnäs (såklart!)
Vispgrädde (i storpack :D)
Cremé fraiché (34 %-varianten, inget light här inte!)
Bacon (mums)
Dessertost (brie i stora lass!)
Fetaost

Sen kanske lite turkisk youghurt, vi får se. =)

Är lite nervös faktiskt, det går emot allt jag lärt mig och trott på att äta så mycket fett, och INTE räkna kalorier (många som kör den här metoden äter ungefär 3000 kcal om dagen första tiden...) och ösa på med smöret.

Var lite svårt att sova igår om jag ska vara ärlig, men idag är jag mer pepp än någonsin!

Gäller bara att vara konsekvent och inte fuska.

Men men, nu ska jag till ica!

Ha det =)

2 kommentarer:

  1. Jisses, vad fett!! Hur lång tid tar det innan man börjar gå ner i vikt? Känns ju som att kroppen behöver ett tag på sig för att ställa om till den nya kosten.

    Hur som helst, stort lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Vissa går ner redan första veckan =D
    Och upp till 2 kg också :-O

    Men det tar nog några dagar innan man vant sig, och någon månad innan kroppen är helt balanserad tror jag. Men jag ska pinna på :D

    Tack så mycket! =)

    SvaraRadera

gratis besöksräknare