måndag 26 januari 2009

Lyckan är total

Åh jag är så glad!

Har ÄNTLIGEN hittat en korv jag kan äta!

Jag är en riktig korvjunkie, och jag skulle lätt kunna smälla i mig 10 varmkorv med bröd (och självklart med senap, ketchup, rostad lök och bostongurka! :-D).

Nu äter jag ju varken bröd, senap, ketchup, rostad lök eller bostongurka längre.. Men min kärlek till korv är odödlig.

Så jag har letat, och letat och åter letat efter en korv som inte är fullproppad med socker och tillsatser.. och nu är kampen över!

Räddaren i nöden heter "Slottets frukostkorv" och är en lokalproducerad korv från Västerås.



Titta bara på de otroligt fina procenten: 12 % protein, 20 % fett och.... 0,7 % kolhydrater!

Dyra som f*n men så värt det!

Gjorde lunch med en sån korv som jag lindade in i 28% goudaost och gratinerade cirka 10 minuter i ugnen på 225 grader, till det ett kokt ägg som jag mosat med en matsked majonnäs.

Gott som in i norden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gratis besöksräknare