fredag 9 januari 2009

Hm frukost?

Sitter och funderar på frukost, vet inte riktigt hur jag ska variera mig där.

Ägg och bacon tycker jag är en jättebra start på dagen.

Mättande, inga kolhydrater alls och fettigt. Men jag har inte råd att äta bacon varje dag...

Ägg är ju billigt och går att variera så det har jag gärna kvar, men tillbehör?

Ost funkar iofs också. Kanske ska testa göra sån där "macka", dvs steka ett ägg och ha som "bröd" sen ha ost på...

Nu tog jag fram lite bacon från frysen iaf. Får se om jag använder den imorrn eller hur jag gör.

Lunchen är osäker också, sambon fick potatisgratäng över efter middan så han vill nog äta den till lunch...
Tror vi har köttfärs i frysen så det fär väl bli pannbiffar. Kanske kan gratinera lite mer blomkål imorrn.

Middagen är ett stort mysterium. Kycklinglever kanske? Med gräddsås och ost.

Kycklinglever såg ju bra ut =)
0,7g kolhydrater /100 g.

Får tänka vidare..

Edit: Äsch hade ingen kycklinglever. Blä. Får antingen köpa eller komma på nåt annat. Tänker kanske lasagne med squash istället för pasta. Kan ju göra en liten till mig och en till sambon (för han vill säkert ha massa saker jag inte vill ha i).

Vill ju inte ha så mycket grädde och sånt egentligen, har hört att det inte alltid är så bra. Utan köra smör och ost kanske, och så en liten skvätt grädde. Kommer ju ändå få lite kolhydrater av blomkålen.

Nä nu ska jag sluta.. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gratis besöksräknare