måndag 5 januari 2009

Frukost avklarad!

Då var frukosten avklarad.

Den blev riktigt mäktig ska jag säga, så nu har jag hamnat i fett-trans :D

Äggröra med ungefär 75 g rent smör, 3 ägg (fick ha i ett extra eftersom den blev så rinnig), en stor klick cremé fraiche 34%, och till detta serverades det ett halvt paket stekt bacon.

Pust, min stackars mage :D Men det var riktigt gott!!

Till lunch blir det en bit kycklingfilé, en sås av majonnäs, fraiche och krossad fetaost och baconet som blitt över. Ev lite avocado om den är mogen.

Middag vet jag inte än, min syrra kommer över idag och vi ska äta.

Antagligen gör sambon en gryta med fläskkött, men jag skippar potatisen och gör nog blomkålspuré istället, och spetsar grytan med en hel del fraiche. Sen får det räcka. =)

Nu ska jag diska upp efter frukosten sen så kommer väl sambon hem.

Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gratis besöksräknare