tisdag 27 januari 2009

Pizza!

Mitt första försök att göra pizza blev väl.. sådär. Men saker är till för att testas! Och övning ger färdighet ;.)

Gjorde "botten" efter detta recept, gjorde alltså en jätteplätt istället för flera små. Men tror jag gjorde för mycket smet, räcker nog med häften nästa gång.

Den svällde upp och blev en jätteostomelett :-D

Sen på med toppingen, tog det jag hade hemma helt enkelt..
Så det blev ½ pkt bacon, en mozarellaboll skivad i skivor och en hel del goudaost. Ja ni kan tänka er mastigheten i den.. :-D


Sen orkade jag inte vänta på att osten skulle få färg, därav blekheten :-P

Och som ni ser orkade jag inte mer än ett litet hörn innan jag kollapsade...

Men gott var det! Och det är ju huvudsaken =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gratis besöksräknare